23 Ocak 2021 Cumartesi

ZAMAN YÖNETİMİ



 Çoğumuz zamanın yetmediğinden şikayetçiyiz. Özellikle biz kadınlar üstlendiğimiz roller gereği daha fazla zamana ihtiyaç duyuyoruz. Eve, işe , çocuklara yetişmeye çalışırken hayat akıp gidiyor. Zamanı güzel yönetirsek hayatımızın kontrolünü ele alıp, hedef ve isteklerimize  daha kolay ulaşırız.

Zaman Yönetimi Bize Ne Kazandırır ?

  • Daha fazla zaman : Boşa harcadığımız zamanı azaltırsak, yapmayı istediklerimize vakit bulabiliriz.
  • Daha kaliteli işler yapabiliriz
  • Stresimizi azaltır : Birşeyleri yetiştirememe endişemiz olmaz.
  •  Hedeflerimize daha kolay ulaşmamızı sağlar

Zaman Yönetimini Nasıl Yapabiliriz?

  1.  Hedeflerinizi doğru belirleyin. Akıllı hedef belirleme yazımda daha detaylı anlattım, oraya bakabilirsiniz
  2. Hedefleriniz ve hayattaki görevlerimiz doğrultusunda yapılacaklar listesi hazırlayın. Yapılacaklar listemi rollerime göre düzenliyorum. Anne- iş- ev düzeni- kişisel gibi
  3. Bunları kendi arasında önem sırasına dizin. İşleri önem sırasına dizmek en önemli noktadır. Bunun için en çok kullanılan yöntem Eisenhower Matrisidir. Önemli-Acil işi hemen yapıp kafamı rahatlatıyorum. Sonra diğer işlerime geçiyorum.
  4. İşlerinize süre atayın. Bu süre içinde bunu bitirmeye çalışın. Mesela temizlik için 2 saat, market alışverişi 1 saat , yemek yapmak için 1 saat gibi. Neyi, ne zaman ve ne kadar süre içinde yapacağınızı bilmek önemlidir
  5. Yaptığınız işe odaklanın. Temizlik yaparken, telefonuza gelen bildirime bakıp sosyal medyaya girerseniz bir bakmışsınız ki süre sonunda siz hala işin başındasınız.
  6.  İşler arasında  mola  verin. 
  7. Zamanımı nasıl daha verimli geçirebilirim diye düşünün, kendinize fırsatlar yaratın. Mesela kitap okuyamıyorum, zamanım yok demek yerine çantanızda kitabınız hazır olsun. Trafikte, vasıta beklerken okuyabilirsiniz.

Herkese verimli,  zaman planması iyi yapılmış günler diliyorum,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder